W świecie, gdzie technologia odgrywa kluczową rolę w codziennym życiu, edukacja w zakresie jej bezpiecznego użytkowania staje się niezbędna. W dniu 24 kwietnia 2025 roku Szkoła Podstawowa nr 13 w Jaworznie stała się miejscem, które gościło ważne wydarzenie – warsztaty edukacyjne Cyfrowy Sk@ut. Ta ogólnopolska inicjatywa skierowana jest do uczniów, by uczyć ich, jak korzystać z internetu i technologii w sposób odpowiedzialny i bezpieczny.
Praktyka i wiedza dla młodych użytkowników
Na warsztatach pojawili się uczniowie klas 4–8 z dziesięciu różnych szkół podstawowych z Jaworzna. Spotkanie było nie tylko okazją do zdobycia wiedzy, ale również do aktywnego uczestnictwa w praktycznych zajęciach. Eksperci z branży cyberbezpieczeństwa – Ernest Kurzeja, Artur Markiewicz, Krzysztof Konieczny z ISSA Polska oraz Sebastian Pycia z firmy ART-COM Sp. z o.o. – podzielili się swoją wiedzą, uświadamiając młodzież o istotnych aspektach ochrony danych w sieci.
Podział na grupy wiekowe dla lepszej efektywności
Warsztaty zostały zorganizowane w taki sposób, aby dostosować treści do wieku uczestników. Zajęcia odbywały się jednocześnie w dwóch salach, co pozwoliło na skuteczniejsze przekazanie wiedzy. Uczniowie uczyli się rozpoznawania zagrożeń w cyberprzestrzeni oraz zasad odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych urządzeń elektronicznych.
Bezpieczeństwo w sieci jako priorytet
Współczesne dzieci i młodzież coraz częściej korzystają z internetu, dlatego ważne jest, aby były świadome zarówno jego możliwości, jak i zagrożeń. Warsztaty Cyfrowy Sk@ut miały na celu nie tylko edukację, ale także inspirowanie młodych użytkowników do zachowania ostrożności online. Umiejętność ochrony danych osobowych i rozpoznawania potencjalnych niebezpieczeństw to kluczowe umiejętności, które mogą zapobiec wielu nieprzyjemnym sytuacjom.
Podsumowując, inicjatywy takie jak Cyfrowy Sk@ut są nieocenione w dobie cyfryzacji. Edukowanie młodych ludzi o bezpieczeństwie w internecie to inwestycja w ich przyszłość, która przynosi korzyści zarówno im samym, jak i społeczeństwu jako całości.